16. 8. 2014 - Na stáž jsme měli odjet v tradiční sestavě Millhouse, Pítrs a Márty - ostatní z pracovních či osobních důvodů nemohli. Prvně jmenovaný se již v týdnu pro nemoc omluvil, takže jsme se sešli ráno pouze já a Pítrs. Když jsme si připravili všechny věci, tak jsem vyjel z garáže a začali jsme věci nakládat do auta. V tom slyšíme podivné syčení od levého předního kola a Mates je během několika minut bez vzduchu. Nedaří se nám nafoukat ani externím kompresorem z garáže, a tak lezeme pod auto, kde je závada brzy nalezena - vzduch utíká z regulačního ventilu řízení. Řešíme jak dofouknout vzduchovou soustavu, abychom mohli s vozem zajet aspoň zpět do garáže. Před odjezdem do práce přijíždí na pomoc Špágr, auto se daří dofouknout, ze řízení vzduch již neutíká, ovšem pro změnu utíká z brzdového pedálu. Blbej den - voláme do Berouna, kde rušíme stáž a na Kladně odhlašujeme auto z výjezdu.
Jarda odjíždí do práce, a tak zůstávám já s Pítrsem. Po demontování vadných součástek přemýšlíme, co s tím provedeme - obvoláme několik okolních prodejen a servisů, ale bez úspěchu - v sobotu nám nikdo nepomůže. Voláme Láďovi Štěrbovi, jestli nemá nějaké rozumné řešení. Po zjištění co se přihodilo, navrhl ať součástky rozebereme a podíváme se dovnitř, že už stejně nemáme co ztratit a možná se bude jednat o "prkotiny".
No děj se vůle boží, pomysleli jsme si s Pítrsem. Po rozebrání pedálu zjišťujeme závadu - vypadlé sítko proti nečistotám zaseknuté v pružině pedálu. To byl celý problém - po vyčištění a promazání vracíme pedál zpět, připojíme na vzduch a světe div se - pedál drží, vzduch neutíká.
Potěšeni úspěchem, pouštíme se do rozebírání regulačního ventilu a i zde nacházíme závadu - po sundání horního víčka je jedna ze dvou půl podložek úplně mimo a druhá je skřípnutá, čili sedlo nedosedá a vzduch utíká okolo. Montujeme díl zpět a vyrážíme na zkušební jízdu. To už je zpátky z práce Špágr.
Během jízdy se objevuje další problém - po každé zatáčce doleva přestává motor mazat! Vracíme se zpět do garáže, kde ryska oleje ukazuje správné množství. Zjišťujeme, že nefunguje lamelový čistič oleje, a tak následuje demontáž, čištění, přetěsnění a montáž zpět. Pro jistotu doléváme ještě trochu oleje a začíná další zkušební jízda. Mates šlape, budíky ukazují správné hodnoty - uf to je úleva. Volám na Kladno a dávám techniku zpět do výjezdu. Jdeme s kluky na zasloužené pivko - třinácti hodinová šichta končí...
strojník Martin "Márty" Palivec
Nejbližší akce
5. 6. 2024 od 18:00 hodin výborová schůze SDH
15. 6. 2024 dětský den SK Slavia Drahelčice